Sport en Fitness center Almere
CORONA FAQ – Vraag & antwoord

 

Is Sport en Fitness center gesloten?

Ja, wij volgen de richtlijnen van Rijksoverheid en zijn (ten minste) t/m 6 april gesloten.

Per 15 maart heeft onze overheid iedereen opgeroepen om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken en zoveel mogelijk thuis te blijven. We begrijpen dit en zien hierin onze verantwoordelijkheid als het gaat om de gezondheid van onze leden en collega’s.

Wanneer gaan wij weer open?

Vooralsnog lijkt het erop dat we op dinsdag 7 april weer opengaan. Hierin blijven we het advies van Rijksoverheid volgen, dus we volgen de ontwikkelingen op de voet.

Zijn wij bereikbaar tijden de Coronavirus?

We blijven bereikbaar voor vragen en contact, je kunt mailen naar ledenadministratie@sportenfintesscenter.nl.

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zullen we jullie zo snel mogelijk up-to-date houden

Laten we rekening houden met elkaar in deze onrustige tijden en elkaar steunen indien nodig. Zo kunnen we de verspreiding van het Coronavirus collectief beperken.

Ik wil graag blijven trainen om Fit te blijven? Hoe doe ik dat?

Op onze social mediakanalen Facebook (Instagram) organiseren we leuke work-out video’s. Elk lid heeft een e-mail gekregen om gratis gebruik te maken van Fitsnack.tv hierin zijn training filmpjes te zien en wordt er informatiegegeven over voeding.

  • Work-outs op Social (Facebook/Instagram)
  • tv
  • Gratis trainingsschema’s
  • Wil je mee doen met een livestream?

Mail ons gelijk zodra het niet lukt!

Veel succes!

Hoe kan ik mijn work-outs zwaarder maken zonder gewichten?

Hierbij wat simpele en creatieve voorbeelden: Doe wat boeken/flessen water in een rugzak die je kunt gebruiken als Kettlebell voor alle soorten squats of lunges. Check ook onze onlinefilmpjes en krijg zo nog meer ideeën voor thuis.

Er is geld van mijn rekening geïncasseerd, maar de Club is gesloten. Kopt dit?

We zijn ons bewust van dit ongemak en begrijpen dat er leden zijn die vragen hebben omtrent hun abonnement. Net zoals bij jou lopen onze maandelijkse kosten gewoon door, hierom zijn we genoodzaakt op zoek te gaan naar een passende oplossing waarin we zowel de clubs en onze leden tegemoet kunnen komen.

In tussentijd kunnen leden: gratis persoonlijke trainingsschema’s per mail aanvragen (t.w.v. €4,99 per trainingsschema). En kunnen zij gratis gebruik maken van dagelijkse work-outvideo’s  (besloten groep?)

Speciaal voor leden hebben wij fitsnacks.tv (t.w.v. €12,99 p.m. ) geregeld, zodat je enorm veel thuis train mogelijkheden voorhanden hebt.

Heb ik recht op compensatie?

Een logische en terechte vraag in deze uitzonderlijke tijden. Uit de informatie die wij hebben ontvangen van NL Actief, de overkoepelende brancheorganisatie voor ondernemers in het sport- en bewegingsbedrijf, is het antwoord nee. Dit vraagt om een uitleg:

Nederland (en in het bijzonder onze branche) verkeert in een ongekend uitzonderlijke situatie. Dat wij onze diensten niet kunnen aanbieden komt door de ingrijpende overheidsmaatregel en vormt een overmachtssituatie. Daarnaast was sporten in een sportclub – gelet op de richtlijnen van het RIVM –ondertussen onmogelijk geworden.

Op grond van de wet is ontbinding van de tussen ons gesloten overeenkomst ‘gelet op de bijzondere aard van de situatie’ niet mogelijk. Ook het opschorten van je betalingsverplichting over de drie weken dat we gesloten zijn, zou desastreuze gevolgen hebben en is niet mogelijk. Op dit moment is het voor ons dan ook onmogelijk en onredelijk om je te compenseren voor de drie weken dat wij gesloten zijn.

We vragen je dan ook vriendelijk om betalingen niet te storneren, omdat dat enkel in meer en hogere kosten resulteert. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Toch gaan wij op zoek naar een passende oplossing waarin we zowel de clubs en onze leden tegemoet kunnen komen.

Krijg ik mijn lidmaatschapsgeld terug terwijl de clubs gesloten zijn?

Mocht deze situatie voortduren, dan gaan wij op zoek naar geschikte compensatiemogelijkheden. We zullen ons hierover laten informeren door de overheid.

Kan ik mijn abonnement wijzigen vanwege het Coronavirus?

Voor wijzigingen aan uw lidmaatschap zijn dezelfde regels als voorheen van toepassing.

Kan ik mijn lidmaatschap niet gewoon bevriezen/pauzeren?

Het is helaas op dit moment niet mogelijk om je lidmaatschap zomaar te pauzeren, hiervoor gelden onze gebruikelijke voorwaarden.

Net zoals bij jou lopen onze maandelijkse kosten gewoon door, hierom zijn we genoodzaakt op zoek te gaan naar een passende oplossing waarin we zowel de club en onze leden tegemoet kunnen komen.

Gratis persoonlijke trainingsschema’s

In tussentijd kunnen leden: gratis persoonlijke trainingsschema’s per mail aanvragen. En kunnen zij gratis gebruik maken van dagelijkse work outvideo’s   www.fitsnacks.tv